Deklaracja Dostępności
Wstęp
Daty publikacji i aktualizacji
- Data publikacji strony internetowej: 2020-04-02.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-02-04.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- W zakładce „Sprawozdania finansowe” znajdują się pliki niedostępne cyfrowo-w takiej formie są generowane w oprogramowaniu do prowadzenia rachunkowości budżetowej, którym dysponuje Centrum, które nie ma wpływu na formę dokumentu.
- Niektóre pliki do pobrania nie są dostępne cyfrowo-pochodzą od podmiotów zewnętrznych, dlatego też zapewnienie dostępności tychże dokumentów nie leży w gestii Centrum Usług Wspólnych Gminy Opoczno.
- Niektóre pliki do pobrania (Oświadczenie o stanie kontroli zarządczej, zarządzenia dyrektora Centrum, informacje administratora, w zakresie zamówień publicznych), nie są dostępne cyfrowo-aktualnie trwają prace nad konwersją tych plików do wersji dostępnej cyfrowo, ponadto niektóre zamieszczone dokumenty mają znaczenie archiwalne.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
- Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 2020-04-02.
- Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi w dniu: 2024-03-29.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:
- osoba kontaktowa - Waldemar Plewa,
- adres e-mail - kancelaria@cuw.um.opoczno.pl,
- numer telefonu - 887 171 171 ,
- adres do korespondencji - Centrum Usług Wspólnych Gminy Opoczno, ul. Plac Kościuszki 1, 26-300 Opoczno .
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury wnioskowo-skargowej
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich
Dostępność architektoniczna
Centrum Usług Wspólnych Gminy Opoczno mieści się na pierwszym piętrze jednopiętrowego budynku należącego do Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej Sp. z o. o. z siedzibą Plac Kościuszki 1 w Opocznie.
Wejście do budynku jest nieprzystosowane dla osób z niepełnosprawnościami. Do wejścia głównego prowadzi jeden wysoki schodek, następnie należy wejść w budynku z podestu po kolejnych 4 schodach, po czym jest podest z holem prowadzącym do kolejnych schodów na piętro. Aby wejść do Centrum należy wejść po kolejnych 19 stromych schodach. Gdzie znajduje się hol. Z tego poziomu mamy dostęp do 7 pokoi biurowych.
Budynek nie posiada windy ani schodołazu.
Bezpośrednio przed wejściem do budynku Centrum znajduje się 5 miejsc parkingowych z limitem czasu parkowania 45 minut od poniedziałku do piątku od 7:30 do 16:30, nie dotyczy dni świątecznych, w tym jedno miejsce jest przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami, z podjazdem na chodnik przed budynkiem Centrum
Na teren Centrum może wejść osoba z niepełnosprawnościami z psem asystującym.
W Centrum nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
W budynku nie ma toalety przystosowanej dla osób z niepełnosprawnościami.
W budynku nie ma pętli indukcyjnej.
Aplikacje mobilne
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych